Thursday, November 5, 2009

Pengenalan BBBGPMSPERAK.





1.Sebelum ini setiap aktiviti gpms Perak,dikendalikan oleh ahli-ahlinya yang bertugas secara sukarela.Mereka ini di dalam gpms disebut gurkha.Namun bersempena dengan Pertemuan Pemimpin yang diadakan di Institut GPMS di Kg.Seri Rahmat,Batu Gajah Perak,maka pada tanggal 20 Septempber 1994 ,nama penggerak sukarelawan gpms Perak diatmbahnilaikan dengan nama Biro Badan Bertindak GPMS Perak.(BBB).

2.Organisasi BBB secara ringkas dikemudikan oleh Tuan Haji Zainal Abidin Bin Mohd Noor,Tuan Haji Dalail bin Rakim dan Puan Latifah Shaari sebagai Penasihat BBB.

3.Pengerusi BBBGPMSPERAK ialah saudara Tajol Azmeer B.Hj.Mustafa,Naib Pengerusi (L)saudara Yusaini b.Yusoff,naib Pengerusi (w)cik Asmah bt Abdul Aziz,setiausaha kerja-saudara Mohd Asri Shafie.

4.Lantaran itu sejak tarikh itu,gurkha yang nama barunya BBB mengatur langkah,berbakti dengan sukarela dalam membimbing dan mengemudi setiap aktiviti yang dijalankan di Institut GPMS PERAK.Sejak tarikh itu hingga kini BBB kebiasaannya dipelopori oleh ahli-ahli gpms dari cawangan Sitiawan,Ipoh,Pantai Remis,dan Bagan Datoh.

5.Antara nama-nama BBB yang pernah dan masih menabur bakti di IGPMS Batu Gajah ialah-
Azizah bt Zainal Abidin,Yus T,Yus K,tuan As,Tuan Don,Tuan Niza,abg Jan,tuan Ataq's,Junainah bt Sirun,Abg Faizul,saudari Hartina,Abg Ujang,abg Mahatir,abg meor,abg ludin,abg shalby,,pok leh,abg Halim,ustad Jasma,ustad Raihan,ustad Adi,ustad Saad,ustad Hafiz,cik Aisyah b Shaari,Along B,abg Zariman,tuan Hasnol,tuan Razizol,
tuan Ejat,kak Lela,tuan Azmil Khusaini,kak Tun,kak Didi,abg Ah Chong,abg Juli,kak Lin,kak Ayu,kak Aminah,kak zuli,kak zuliza ayu,tuan Acu,kak Sarah,tuan Angah,tuan Daniel ,tuan Mihar,tuan Mamat ,makwa,farah,ayu,idayu ,fahmi , jebat, jali,razali ,nizam dan tuan Aziz(BBB0040) banyak lagi.(semoga sumbangan mereka mendapat naungan-Nya)

6.Nama - nama Kem Komandan yang menjadi teras operasi kursus,program dan aktiviti di IGPMSPERAK ialah antaranya-Tuan Tam,Tuan O.C,Tuan Ejat dan Tuan As,manakala kem komandan tetapnya ialah Tuan Haji Dalail b.Rakim.

7.Manakala hal ehwal pengendalaian makanan peserta sewaktu operasi kursus di IGPMS diketuai oleh Abg Man dan Kak Teh,dibantu oleh Tuan Mamat dan kak Ina.

8.Akhirnya Tuan Haji Zainal (matan Pengerusi GPMS Perak) mengerti akan sumbangan setiap BBB.

Belajar Terus Belajar.

3 comments:

  1. Salam diucapkan selamat maju jaya dan teruskan perjuangan kepada GPMS caw Sitiawan dan ahli ahli BBB khususnya dari Sitiawan.Kepada Tuan Hj Zainal(Mantan Pengerusi GPMS Perak) jasamu tetap dikenang......BBB 7744.

    ReplyDelete
  2. Salam kepada Cikgu Azman dan Family thanks banyak banyak.Bertugas dengan penuh dedikasi tanpa rungutan kecil atau besar semata mata menyediakan sajian bermasak untuk kami semasa BBB bertugas di Batu Gajah dari dulu kini dan selamanya..........

    ReplyDelete
  3. best of the best GPMS Sitiawan,BBB Sitiawan,Mantan GPMS Perak,Mantan GPMS Sitiawan dan para ustaz ustaz GPMS Sitiawan & BBB Sitiawan...Aman Malaysia.........

    ReplyDelete

Murid Sekolah.

 Kini semua murid telah mengikuti sesi awal persekolahan.Berikut ialah  sikap yang telah anda lakukan pada awal sesi persekolahan.Perhatikan...