Friday, November 6, 2009

Erti perjuangan pada yang dilahirkan oleh BBB Sitiawan Perak.

Salam,terlebih dahulu biarlah saya perkenalkan diri saya sebagai salam perkenalan.Nama saya Mohd Fauzi @ along elit/along B.Gpms Sitiawan dan BBB tidak boleh dipisahkan lagi dalam hidup saya hingga akhir hayat saya.Saya jatuh cinta dengan Gpms Sitiawan semenjak tahun 1990 hinggalah sekarang.Semasa di dalam Gpms Sitiawan apabila saya dan rakan rakan yang lain menaburkan bakti atau terlibat sebagai u/setia sesuatu program kami lebih dikenali dengan panggilan Gurkha sehinggga tahun 1994 dinaik taraf tauliah menjadi BBB Sitiawan/Perak.Perjuangan serta pengorbanan yang dilakukan oleh setiap BBB Sitiawan khususnya terlalu besar.Cuba ler anda diluar sana renung dan fikirkan bahawa setiap kali adanya program di Institut Latihan GPMS Perak di Batu Gajah boleh dikatakan keseluruhan mereka yang dipanggil BBB Sitiawan akan sama sama hadir ke sana atas perbelanjaan sendiri tanpa mengharapkan imbuhan.Ada mereka yang sanggup menaiki pengangkutan awam iaitu bas dari Sitiawan selepas solat Jumaat terus ke Ipoh dan ambil pula bas untuk ke Batu Gajah pula.Walaupun penat dari raut air muka mereka tetapi mereka tidak pernah pun mengeluh sedikit pun kerana mereka datang dengan niat ikhlas untuk membantu pelajar pelajar Melayu khususnya disamping meningkatkan ilmu diri masing masing serta memotivasikan diri mereka sendiri.Hasilnya selepas ada yang hampir bertahun mendambakan diri jiwa raga dalam perjuangan BBB mereka sudah berjaya di luar sana.Ada yang sudah mempunyai empayar perniagaan tersendiri,mempunyai kekuatan serta berpengaruh di pentas politik,cakap cakap,pandangan serta teguran mereka amat digeruni oleh pihak tertentu yang hanya bercakap dari bekerja atau menjalankan tugas yang diamanahkan oleh rakyat khususnya.Namun sejak kebelakangan ini saya melihat ada segelintir mereka di luar sana takut dengan gerakkan BBB ini.Ada pula yang hanya nak masuk dalam Gpms atau BBB untuk mencari pengaruh politik dan peribadi secara amnya.Saya selaku Ketua Penerangan Gpms Sitiawan dan BBB Sitiawan ingin menegaskan bahawa perjuangan kami adalah utk membangunkan pendidikan anak anak Melayu serta memelihara dan meningkatkan taraf ekonomi serta sosial anak bangsa yang dikatakan Melayu itu.Siapa lagi yang sanggup untuk berjuang secara berterusan tanpa mengharapkan sebarang imbuhan terutama di zaman sekarang ini.Kepada mereka diluar sana jangan sesekali ingin atau cuba menjadikan GPMS atau BBB platform berpolitik,mencari pengaruh dan sebagainya untuk kepentingan diri sendiri.Ingatlah kalau yang diluar sana ingin mencuba silakan jangan sampai mereka mereka itu saya temui atau jejaki sekalipun sekarang saya berada dan bertugas di Sarawak.Pantang saya sesebuah organisasi khususnya yang ada untuk menjaga kepentingan anak anak Melayu ini dipolitikkan.AWAS dan INGAT sesungguhnya mereka diluar yang ada niat sebegitu telah menggadaikan maruah diri serta bangsanya sendiri.Wassalam jumpa lagi........

No comments:

Post a Comment

Salam Aidilfitri 1445H

    Bunga delima bunga angsana,     Bunga kenanga bunga raya,     Aidilfitri kini menjelma,     Maaf zahir batin dipinta jua.     Selamat p...