Monday, November 23, 2009

UTUSAN MALAYSIA .

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT
GABUNGAN Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) telah menunjukkan kematangan yang cukup bermakna apabila peralihan tampuk kepimpinannya berlaku dengan penuh tertib dan lancar.
Selaku orang Melayu, Awang amat gembira melihat kelancaran dan kematangan dalam proses itu. Lebihlebih lagi apabila mengenangkan GPMS pernah mengalami krisis kepimpinan tidak lama dahulu.
Ketertiban peralihan kepimpinan itu sudah tentulah akan memudahkan pertubuhan bukan kerajaan Melayu tersebut diperkasakan bagi membolehkan ia meneruskan perjuangan dan kegiatannya secara lebih berkesan.
Dalam keadaan sekarang, sudah tentulah GPMS akan dapat memainkan peranan kepimpinan pendidik kepada generasi muda selain usaha membina kepimpinan serta memberikan latihan selaras dengan peranannya sebagai NGO berteraskan pendidikan.
Sekalung penghargaan kepada Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang semasa meneraju GPMS telah menstabilkan GPMS dan meletakkan semula pergerakan itu ke landasan yang betul.
Pada masa yang sama pada bahu Jais Abdul Karim yang mengambil alih teraju GPMS dan barisan kepimpinannya terletak harapan yang besar agar dapat meneruskan perjuangan GPMS dengan jaya dan cemerlang.
Awang – Lega.

No comments:

Post a Comment

Murid Sekolah.

 Kini semua murid telah mengikuti sesi awal persekolahan.Berikut ialah  sikap yang telah anda lakukan pada awal sesi persekolahan.Perhatikan...