Tuesday, November 10, 2009

Kata Orang.......

Menerusi tulisan saja sudah cukup untuk seseorang itu membaca rahsia hati seseorang yang lain. Itu memang sesuatu yang tak dapat di nafikan lagi. Ia turut diakui oleh seorang pakar dalam mengkaji tulisan tangan seseorang iaitu Eric Rees dan ahli psikologi Anu Sayal Bennett.

Malahan Eric Rees yang merupakan pengerusi British Institutes of Graphologists punya kepakaran yang tinggi hingga pernah dapat meneka seorang temannya mengidap kanser hanya menerusi perubahan tulisannya. Dia juga pernah dicabar mengkaji tulisan tangan seseorang yang didakwa telah membunuh diri dan ternyata dia betul apabila mendakwa orang itu masih lagi hidup!

ABJAD TAK BERSAMBUNG
Perhatikan tulisannya. Kebanyakan abjadnya ditulis tak bersambung terutamanya abjad permulaannya. Ia memberi tanda bahawa kamu seseorang yang tak suka mengambil risiko atas apa-apa perkara sekalipun.

KECONDONGAN TULISAN
Ada tulisan yang condong dan ada yang tegak saja. Tulisan yang condong dikatakan memberi tanda bahawa kamu seorang yang sering dihantui masa silam kamu dan tak suka memandang jauh ke depan.

TULISAN LEBAR
Ia memberi tanda bahawa kamu seorang ahli komunikasi yang baik. Dia mampu berinteraksi dengan sesiapa saja dan mudah mempengaruhi orang lain menerusi percakapan mereka saja.

‘I’ CONDONG KE KIRI
Huruf ‘i’ yang condong ke kiri memberi makna kamu seorang yang kurang yakin dengan diri sendiri.

TULIS DENGAN TEKANAN KUAT
Ada orang yang menulis dengan cara menekan pen itu dengan kuat. Ia memberi makna bahawa dia seorang yang punya kekuatan fizikal dan mental. Dia berhasrat tinggi dan mampu mencapai apa yang dihajati itu.

HURUF ‘S’ MIRIP NOMBOR 8
Ada orang yang menulis huruf ‘s’ seperti nombor 8. Ia memberi makna bahawa dia seorang yang cukup bijak dalam soal kewangan. Tak hairanlah jika selalunya orang ini memilih kerjaya yang berkaitan dengan kewangan.


Olahan Biro Dakwah GPMS Sitiawan

No comments:

Post a Comment

Murid Sekolah.

 Kini semua murid telah mengikuti sesi awal persekolahan.Berikut ialah  sikap yang telah anda lakukan pada awal sesi persekolahan.Perhatikan...