Wednesday, October 3, 2018

Program Selepas Upsr 2018:Peranan Ibu bapa.




UPSR sudah pun berlalu,kini murid-murid tahun 6,dikatakan berasakan diri mereka 'bebas '.Betulkah murid-murid tahun 6 telah 'bebas'.

       Segoyia,amatlah wajar para ibu bapa bersama-sama mengambil berat akan aktiviti anak-anak mereka di sekolah setelah berakhirnya Upsr.Bahkan pada era kini sebenarnya murid-murid tahun 6 sewajarnya hadir ke sekolah untuk meneruskan pembelajaran mereka.Apatah lagi murid-murid tahun 6 masih berada dalam Pentaksiran Bilik Darjah bagi beberapa mata pelajaran.

        Pun begitu,program selepas upsr tetap diadakan bagi memberikan kepelbagaian kepada murid-murid tahun 6.Amatlah bersesuaian jika beberapa   idea untuk program itu dicadangkan atau dibincangkan dengan murid-murid tahun 6.

         Oleh itu amatlah kurang molek jika ada murid tahun 6 yang ponteng atau tidak hadir ke sekolah tanpa sebab.Para ibu bapa wajar memberikan motivasi dan semangat kepada anak-anak mereka agar terus hadir ke sekolah walaupun  Upsr telah berlalu.

No comments:

Post a Comment

Ibu Bapa Perlu Pastikan Anak Hadir ke Sekolah Sepenuhnya.

 👉Kehadiran penuh ke sekolah amat penting dalam membantu murid-murid menguasai setiap mata pelajaran yang dipelajari. 👉Anak-anak yang gaga...