Bagaimanakah pencapaian anak anda,terutamanya bagi murid di Tahap 1,adakah mereka sudah boleh membaca,menulis,mengira dan menaakul?Begtu juga dengan anak anda di Tahun 4,5 dan 6.
Jika anak anda masih lagi belum boleh membaca,menulis,mengira dan menaakul,apa yang wajar anda lakukan sebagai ibu bapa?
Oleh itu ibu bapa wajar berinteraksi dengan pihak sekolah dalam menganalisis pencpaian anak masing-masing.Perbincangan antara ibu bapa dan guru di sekolah dapat membantu mengatasi masalah murid yang masih lagi belum boleh membaca,menulis,mengira dan menaakul.
Jika tidak diambil langkah-langkah penambahbaikan,anak anda mungkin akan mengalami kesukaran ketika belajar pada masa yang mendatang.Murid Tahun 1 yang masih lagi tidak boleh membaca ,menulis ,mengira,jika dibiarkan akan mengalami masalah untuk belajar di Tahun 2.
Masa terus belalu pantas,tindakan yang produktif dapat membantu anak anda untuk menguasa kemahiran membca,menulis,mengira dan menaakul.
Sejak Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung ditubuhkan sebagai sebuah badan belia yang menjurus kepada pendidikan anak-anak Melayu,penggeraknya disebut dengan nama seperti gurkha,dan kini gurkha diganti dengan nama Biro Badan Bertindak GPMS.(BBBGPMS).Lantaran itu blog bbbgpms ini bukanlah semestinya pendirian Gpms, Gpms Perak,ia hanyalah cetusan rasa ahli bbb itu sendiri.Bahkan Blog BBB Gpms Sitiawan juga bukan bermakna ada kaitannya dengan Gpms Sitiawan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Ketemu lagi UASA 2024/2025
Adakah anda telah bersedia untuk menduduki Ujian Akhir Sesi Akademik 2024/2025? JIka belum,segeralah membuat latihan dan ulang kaji mata ...
-
Kes buli seperti tidak berkesudahan.Mengapa terjadi,tunggu siasatan terperinci.Molek juga peraturan penggunaan seterika disemak semula ber...
-
YAB TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-8 Syabas dan tahniah,didoakan agar YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin Perdana...
-
Kemahiran Dwibahasa antara aspirasi murid yang termaktub dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025. Oleh itu aktiviti lis...
No comments:
Post a Comment